ΑΥΡΙΟ, 23/3/2011, ΤΟ Β1 ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΤΗ 2η ΩΡΑ
ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
Οι μαθητές μας αποφάσισαν να συμβάλουν, όσο περισσότερο μπορούν, στην καθαριότητα του σχολείου μας.
Έτσι, σήμερα σκέφτηκαν να ανεβάσουν τις καρέκλες στα θρανία, ώστε να διευκολύνουν τις καθαρίστριες στο έργο τους.
Μακάρι να έχουμε συνέχεια τέτοιες πρωτοβουλίες.
Στο σχολείο μας υπάρχουν μαθητές που ασχολούνται με τη βυζαντινή μουσική.
Σας παραθέτουμε, λοιπόν, μια σύντομη συνέντευξη που πήρε ο συνεργάτης του blog μας, Κακούρης Γιάννης, από τους μαθητές Μανδρώνη Νώντα , Μαχαίρα Γιώργο , Φασουλά Κώστα και Τασιακόπουλο Θοδωρή.
Πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε με τη Βυζαντινή μουσική;
Ξεκινήσαμε πριν από 4 χρόνια περίπου.
Το μετανιώσατε; Τι είναι αυτό που σας αρέσει σε αυτό το είδος μουσικής ;
Φυσικά και δεν το μετανιώσαμε. Και πώς είναι δυνατόν να μετανιώσει κανείς για την εκμάθηση ενός είδους μουσικής που υμνεί τον Θεό; Αυτό λοιπόν που μας αρέσει, είναι πως πάνω από όλα η βυζαντινή μουσική είναι ένα είδος μουσικής που φέρνει ψυχική ηρεμία αλλά και εσωτερική ταυτοχρόνως ευφορία.
Είναι εύκολη;
Σίγουρα είναι πολύ πιο δύσκολη απ’ ότι η ευρωπαϊκή, κι αυτό κυρίως λόγω του χαρακτήρα της σημειογραφίας της, που δεν έχει καμία σχέση με το γνωστό σε όλους μας πεντάγραμμο. Εν τούτοις, η επιθυμία μας να μάθουμε ξεπερνά τις δυσκολίες.
Τι θα λέγατε σε κάποιον, για να τον παροτρύνετε να ασχοληθεί με την βυζαντινή μουσική;
Θα του λέγαμε την φράση που είπε κάποτε ένας μεγάλος ψάλτης : «Δεν υπάρχει κανένας που να ασχολήθηκε με την βυζαντινή μουσική και στο τέλος να μην μαγεύτηκε.». Νομίζουμε πως αυτό τα λέει όλα.
Θα σας ενδιέφερε να ασχοληθείτε με αυτό επαγγελματικά στο μέλλον;
Η περαιτέρω ενασχόληση και σπουδή της παραδοσιακής βυζαντινής μουσικής, συνάδει με την ύπαρξη αξιόλογων μουσικολογικών τμημάτων σε μουσικά πανεπιστήμια της χώρας , που σαφώς ανοίγουν πάρα πολλούς δρόμους στην μετέπειτα επαγγελματική ζωή. Σίγουρα λοιπόν είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική για το μέλλον.
Τι θα απαντούσατε σε εκείνους που ίσως πουν ότι το χόμπι σας είναι κάπως περίεργο και ανόητο σε σχέση με άλλα;
Δυστυχώς, στις μέρες μας υπάρχει (και αυτό είναι γνωστό σε όλους) μία απαξίωση από πολλούς ανθρώπους προς το πρόσωπο της Εκκλησίας, και τις περισσότερες φορές αδικαιολόγητα. Συνεπώς , θύμα αυτής της απαξίωσης πέφτει και η βυζαντινή μουσική, που είναι κομμάτι αναπόσπαστο της Θείας Λατρείας . Θα λέγαμε λοιπόν σε ανθρώπους που είναι κακεντρεχείς και δυστυχώς ημιμαθείς, πως δεν είναι καθόλου περίεργο και καθόλου ανόητο το να ασχολείσαι με τη μουσική που υμνεί το Θεό που πιστεύουμε. Όποιος επιθυμεί να ζήσει από κοντά την εμπειρία των συναισθημάτων που προκαλεί η βυζαντινή μουσική, δεν έχει παρά να δοκιμάσει και ύστερα να κρίνει, αρκεί να είναι αμερόληπτος και όχι φαντασμένος.
Με ποιο είδος μουσικής δεν θα ασχολιόσασταν ποτέ και γιατί;
Όπως είπαμε και πιο πάνω, η βυζαντινή μουσική είναι ένα είδος μουσικής που προκαλεί εσωτερική ευφορία και ηρεμία. Συνεπώς, δε θα ασχολούμασταν ποτέ με ένα είδος μουσικής που δεν μπορεί να προσφέρει κάτι τέτοιο, όπως είναι για παράδειγμα η heavy metal.

κάθε μέρα ευκαιρία για κάτι …
Έντυπο ενημέρωσης της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 4ου Γ.Λ. για τις επετειακές ημερομηνίες του Μαρτίου ως αφορμή για διάχυση ιδεών και σκέψεων στο σχολείο.
Μ ά ρ τ ι ο ς 2011
8 Μαρτίου: παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα της γυναίκας
15 Μαρτίου: ημέρα προστασίας του καταναλωτή
21 Μαρτίου:ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων-Δασοπονίας-Π ο ί η σ η ς
22 Μαρτίου: ημέρα προστασίας νερού
23 Μαρτίου: ημέρα μετεωρολογίας
24 Μαρτίου: κατά της φυματίωσης
25 Μαρτίου: Ευαγγελισμός της Θεοτόκου- επέτειος εθνικής παλιγγενεσίας
27 Μαρτίου: ημέρα θ ε ά τ ρ ο υ
η σχολική βιβλιοθήκη διαθέτει και προτείνει:
8 Μαρτίου: παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα της γυναίκας
Το κουτί της Πανδώρας : Γυναίκες από την Αφροδίτη - Άνδρες από τον Άρη (για τους εκπαιδευτικούς)
15 Μαρτίου: ημέρα προστασίας του καταναλωτή
☺ βίντεο: διατροφή (youtube)
21 Μαρτίου: -ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων
-προβολή βίντεο: ρατσισμός, μουσική -ταινία: σαν τον Οδυσσέα (1ο λύκειο Βριλησσίων sch.gr)
-Δασοπονίας - δέντρα: βίντεο
-Π ο ί η σ η ς (2011, έτος Οδυσσέα Ελύτη- 100 χρόνια από τη γέννησή του)
-Βιβλία
- 20΄βίντεο: η ζωή του, συνέντευξη, POWER PIONT, ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΟΙΗΣΗ
- Άξιον Εστί, (βίντεο):Γένεσις (18΄) Πάθη (16΄), Δοξαστικόν (11΄)- υπερρεαλισμός (18΄)
22 Μαρτίου: ημέρα προστασίας νερού
☺ λίμνες, ποτάμια, ακτές, VIDEO
23 Μαρτίου: ημέρα μετεωρολογίας
Κλίμα του κόσμου, Καιρός: βίντεο
25 Μαρτίου: Ευαγγελισμός της Θεοτόκου- επέτειος εθνικής παλιγγενεσίας
Βιβλία,☺ Οπτικοακουστικά μέσα:
1821: η εξέγερση (Σκάι)
☺ 180 χρόνια από την ελληνική επανάσταση (Βουλή των Ελλήνων) video
Ρήγας Φεραίος: βίντεο 31΄
Διονύσιος Σολωμός: βίντεο 25΄
27 Μαρτίου: ημέρα θ ε ά τ ρ ο υ
· Προβολή θεατρικών έργων
· Προβολή Βιογραφιών θεατρικών συγγραφέων
· Βίντεο: θεατρική παιδεία
Η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΒΙΒ/ΚΗΣ: ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΙΛΤΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ, 9/3/2011
Σήμερα δε θα λειτουργήσει κανένα σχολείο σε όλο το Δήμο της Τρίπολης.
Σήμερα δε θα λειτουργήσει κανένα σχολείο σε όλο το Δήμο της Τρίπολης.
ΤΡΙΤΗ, 8/3/2011
Ο αντιδήμαρχος Τρίπολης Γιώργος Καρλής ανακοίνωσε πριν από λίγο στη Δημοτική Ραδιοφωνία ότι σήμερα δε θα λειτουργήσει κανένα σχολείο σε όλο το Δήμο της Τρίπολης.
Ο αντιδήμαρχος Τρίπολης Γιώργος Καρλής ανακοίνωσε πριν από λίγο στη Δημοτική Ραδιοφωνία ότι σήμερα δε θα λειτουργήσει κανένα σχολείο σε όλο το Δήμο της Τρίπολης.
Μια αγάπη για το καλοκαίρι
ΤΑ ΝΕΑ, Δευτέρα 7/3/2011, Της Βίκυς Χαρισοπούλου
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΡΙΑΡΑΣ
«Ο έρωτας ζει και πέρα από τα 104»
«Ερωτεύτηκα πολύ. Έζησα όλη μου τη ζωή ερωτευμένος. Με την κυριολεξία του όρου. Με συγκίνηση», λέει ο καθηγητής Εμμ. Κριαράς
«Έρωτας είναι η επιδίωξη του ιδανικού. Σε όλες του τις εκφάνσεις. Ξεχωρίζω δύο: το σαρκικό - πνευματικό έρωτα προς τη - το σύντροφο και τον έρωτα προς την εργασία. Αυτό που λέμε φιλεργία. «Ο έρωτας είναι το αντίδοτο του θανάτου. Είναι ίσως η ίδια η ζωή. Μόνο όταν είσαι ερωτευμένος ζεις. Ειδάλλως είσαι... πέτρα...».
Όχι. Ο υπεραιωνόβιος πλέον (διάγει το 104 έτος της ζωής του) ομότιμος καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, Εμμανουήλ Κριαράς, δε νιώθει «πέτρα»...
«Κρατώ ακόμα ψήγματα έρωτα και προς τη μνήμη της γυναίκας μου και προς την εργασία. Ζω. Νιώθω. Εργάζομαι ακόμα, αλλά με δυσκολία. Δε δίδει η ζωή χωρίς έρωτα - ευτυχία. Είμαστε τραγικές μορφές. Το γεγονός ότι έχουμε συνείδηση δε νομίζω ότι είναι στοιχείο ουσιαστικής ευτυχίας. Ο άνθρωπος ζει πιο ευτυχισμένα όταν δεν έχει συνείδηση της τραγικότητας της ζωής του. Εγώ - δυστυχώς- την έχω. Επιθυμία μου είναι πλέον να μη ζήσω. Είναι βάρος πια η ζωή μου».
Κουράζει η ζωή;
Κουράζει ίσως το περιβάλλον της ζωής. Ο χώρος και οι άνθρωποι στον οποίο και με τους οποίους είσαι καταδικασμένος να ζεις. Αυτό που τώρα λένε οικονομική ή κοινωνική κρίση.
Η οικονομική κρίση συνάδει με την κοινωνική - αυτή που λέμε αξιών; Είναι προϊόν η μία της άλλης ή απλώς συνυπάρχουν με κοινή προέλευση, παράλληλη έκφραση και αδιέξοδο αποτέλεσμα;
Η κατάσταση είναι άσχημη από κάθε άποψη. Είναι πολύ πιο εντυπωσιακή βέβαια αυτή που λέμε οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις της είναι τραγικές, αλλά - επιτρέψτε μου- είναι τραγικότερες οι επιπτώσεις της άλλης κρίσης, αυτής της λεγόμενης κοινωνικής. Αυτοκαταδιωκόμεθα άπαντες. Υπάρχει γενικώς μια ανισορροπία. Διάγει κρίση η πολιτική ζωή, διάγει κρίση η Παιδεία, η Δικαιοσύνη - έννοιες πρωταρχικές... Όσον αφορά το αμιγώς οικονομικό φαινόμενο, δεν είμαι ίσως αρμόδιος να δώσω λύσεις. Έζησα και το κραχ του ΄29 αλλά ήταν αλλιώς τότε... Τώρα είναι διαφορετικά. Συνδυάζεται με την παγκοσμιοποίηση. Το κοινωνικό λοιπόν πρόβλημα είναι προϊόν της ευημερίας. Προϋπάρχει λοιπόν της οικονομικής κρίσης. Αυτό που ζούμε τώρα θα προτιμούσα να μην το είχα προλάβει, να μην το είχα ζήσει».
Κουράζει η ζωή;
Κουράζει ίσως το περιβάλλον της ζωής. Ο χώρος και οι άνθρωποι στον οποίο και με τους οποίους είσαι καταδικασμένος να ζεις. Αυτό που τώρα λένε οικονομική ή κοινωνική κρίση.
Η οικονομική κρίση συνάδει με την κοινωνική - αυτή που λέμε αξιών; Είναι προϊόν η μία της άλλης ή απλώς συνυπάρχουν με κοινή προέλευση, παράλληλη έκφραση και αδιέξοδο αποτέλεσμα;
Η κατάσταση είναι άσχημη από κάθε άποψη. Είναι πολύ πιο εντυπωσιακή βέβαια αυτή που λέμε οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις της είναι τραγικές, αλλά - επιτρέψτε μου- είναι τραγικότερες οι επιπτώσεις της άλλης κρίσης, αυτής της λεγόμενης κοινωνικής. Αυτοκαταδιωκόμεθα άπαντες. Υπάρχει γενικώς μια ανισορροπία. Διάγει κρίση η πολιτική ζωή, διάγει κρίση η Παιδεία, η Δικαιοσύνη - έννοιες πρωταρχικές... Όσον αφορά το αμιγώς οικονομικό φαινόμενο, δεν είμαι ίσως αρμόδιος να δώσω λύσεις. Έζησα και το κραχ του ΄29 αλλά ήταν αλλιώς τότε... Τώρα είναι διαφορετικά. Συνδυάζεται με την παγκοσμιοποίηση. Το κοινωνικό λοιπόν πρόβλημα είναι προϊόν της ευημερίας. Προϋπάρχει λοιπόν της οικονομικής κρίσης. Αυτό που ζούμε τώρα θα προτιμούσα να μην το είχα προλάβει, να μην το είχα ζήσει».
Κρίση και έλλειψη παιδείας
Παλαιότερα υποστηρίζατε ότι το μέλλον της ανθρωπότητας είναι ο σοσιαλισμός. Εξακολουθεί να παραμένει όραμα και στόχος σας;
Εξακολουθώ να το πιστεύω. Η λύση θα έρθει - εγώ δε θα το προλάβω, ούτε την ανόρθωση της παιδείας που θα πρέπει να προηγηθεί, θα προλάβω. Δεν μ΄ ενδιαφέρει πλέον η πολιτική με τον τρόπο που ασκείται. Η πολιτική μας ζωή οδηγείται σε συντηρητισμό κι αμφιβάλλω αν θα μπορέσει σύντομα να ανακάμψει. Είναι η κρίση σε συνδυασμό με την έλλειψη παιδείας. Δεν τιμώνται πλέον οι αξίες. Βιώνουμε την έσχατη πλέον ανάγκη ανόρθωσης της παιδείας. Είναι όμως η υλιστική κατεύθυνση της παιδείας. Με την τεχνολογία τα ανθρωπιστικά γράμματα υποτιμούνται κι έτσι δημιουργείται μια ανισορροπία... Η αρχή είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ. Ένας λαός προάγεται όταν έχει προηγμένη παιδεία. Αν όμως οι ανάξιοι επιπλέουν σ΄ όλους τους τομείς και κυρίως σ΄ αυτούς της πολιτικής... Πρέπει να υπερνικήσουμε την τάση αυτή. Το αποτέλεσμα είναι η δυσπιστία όλων...
Ο υλισμός είναι που σκότωσε το όραμα. Κι ο υλισμός είναι που διδάσκεται από γονείς και δασκάλους. Όλα γίνονται με στόχο την εξασφάλιση παχυλού κέρδους.
«Εξαγοράζονται πλέον εύκολα οι άνθρωποι...»
Τι να κάνουμε; Εκατό και πλέον χρόνια μετά (ο Β. Ι. Λένιν έθεσε το ερώτημα το 1902 στο ομότιτλο βιβλίο του);
Ο υλισμός είναι που σκότωσε το όραμα. Κι ο υλισμός είναι που διδάσκεται από γονείς και δασκάλους. Όλα γίνονται με στόχο την εξασφάλιση παχυλού κέρδους.
«Ανυψώνει τον άνθρωπο ο έρωτας.
Ο πραγματικός, ο αληθινός έρωτας»
Ο πραγματικός, ο αληθινός έρωτας»
«Εξαγοράζονται πλέον εύκολα οι άνθρωποι...»
Η τρομοκρατία είναι μια μορφή δράσης και «λύσης»;
Ο Εμμανουήλ Κριαράς διαφωνεί: «Δεν αποτελεί ευχάριστο φαινόμενο. Δεν ήταν ποτέ λύση η τρομοκρατία. Εκτός αν εννοείτε την τρομοκρατία των ισχυρών της Γης. Την τρομοκρατία του κεφαλαίου και του υλισμού. Όχι, με την άλλη - αυτήν τη μεμονωμένη των αγανακτισμένων παιδιών - φοβάμαι ότι η εκτροπή καραδοκεί. Δεν απέχει πολύ η όποια εκτροπή από τα έσχατα αυτά φαινόμενα απόλυτου συντηρητισμού στα οποία πολιτικά ασυνείδητα καταφεύγουν οι άμυαλοι απογοητευμένοι».
Ο Εμμανουήλ Κριαράς διαφωνεί: «Δεν αποτελεί ευχάριστο φαινόμενο. Δεν ήταν ποτέ λύση η τρομοκρατία. Εκτός αν εννοείτε την τρομοκρατία των ισχυρών της Γης. Την τρομοκρατία του κεφαλαίου και του υλισμού. Όχι, με την άλλη - αυτήν τη μεμονωμένη των αγανακτισμένων παιδιών - φοβάμαι ότι η εκτροπή καραδοκεί. Δεν απέχει πολύ η όποια εκτροπή από τα έσχατα αυτά φαινόμενα απόλυτου συντηρητισμού στα οποία πολιτικά ασυνείδητα καταφεύγουν οι άμυαλοι απογοητευμένοι».
Τι να κάνουμε; Εκατό και πλέον χρόνια μετά (ο Β. Ι. Λένιν έθεσε το ερώτημα το 1902 στο ομότιτλο βιβλίο του);
Οι Σπαρτιάτες το έθεσαν λακωνικότερα όλων το 410 π.Χ. μετά τη ναυμαχία της Κυζίκου. «Έρρει τα κάλα, Μίνδαρος απεσύα, Πεινώντι τώνδρες, Απορίομες τι χρη δραν». (Καταστράφηκαν τα πλοία. Ο Μίνδαρος σκοτώθηκε. Οι άνδρες πεινούν.
Απορούμε τι πρέπει να πράξουμε.)
Απορούμε τι πρέπει να πράξουμε.)
Να υπομένουμε. Μια λύση είναι εσείς να μιλάτε. Να λέτε πάντα αυτό που πιστεύετε... Και να πληροφορείτε σωστά. Μη δέχεσθε να γίνετε όργανα του οποιουδήποτε. Εξαγοράζονται πλέον εύκολα οι άνθρωποι... Πριν από λίγα χρόνια διάβαζα καθημερινά και μάλιστα εμβριθώς δυο, τρεις εφημερίδες. Τώρα πια με κουράζει αυτή η ελαφρότητα... Το μόνο ιδανικό που απέμεινε είναι ίσως ο Έρωτας. Υπό την έννοια της αέναης επιδίωξης του ιδανικού...
Ο έρωτας είναι:
Η επιδίωξη του ιδανικού. Η ίδια η ζωή. Το αντίδοτο του θανάτου. Η φιλεργία. Η λύση - κυρίως - στα χρόνια της... χολέρας στα οποία ζούμε.
Στιγμές ζωής:
Η γέννηση: Στον Πειραιά στις 29 Νοεμβρίου 1906. Η επιλογή για σπουδές φιλολογίας (1924) Η συνάντηση με τη σύντροφο της ζωής του Αικατερίνη Στριφτού στα 1935. Η απόλυση από τη χούντα (1968). Η απώλεια της συντρόφου (Μάιος 2000)
Τον ενοχλούν:
Το ψεύδος. Η υποκρισία. Η επικράτηση της απάτης. Η «βασιλεία» του κέρδους. Η έλλειψη παιδείας.
Ο έρωτας είναι:
Η επιδίωξη του ιδανικού. Η ίδια η ζωή. Το αντίδοτο του θανάτου. Η φιλεργία. Η λύση - κυρίως - στα χρόνια της... χολέρας στα οποία ζούμε.
Στιγμές ζωής:
Η γέννηση: Στον Πειραιά στις 29 Νοεμβρίου 1906. Η επιλογή για σπουδές φιλολογίας (1924) Η συνάντηση με τη σύντροφο της ζωής του Αικατερίνη Στριφτού στα 1935. Η απόλυση από τη χούντα (1968). Η απώλεια της συντρόφου (Μάιος 2000)
Τον ενοχλούν:
Το ψεύδος. Η υποκρισία. Η επικράτηση της απάτης. Η «βασιλεία» του κέρδους. Η έλλειψη παιδείας.
Νεότερες αναρτήσεις Παλαιότερες αναρτήσεις Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)