Αναλυτική παρουσίαση της φύτευσης της κερασιάς μας από την περιβαλλοντική ομάδα!!! Και το όνομα αυτής COMENIUS!!!
Αυτή είναι η κερασιά που δώρισε στο σχολείο μας ο επιστάτης μας, κ. Παναγιώτης Πραχαλιάς.
Το δεύτερο από το Θοδωρή!!
από τον Ρομπέρτο,
από την Κανέλλα,
και πάλι η Βαρβάρα,
Βαρβάρα και Κανέλλα,
ο Άκης,
ο Παναγιώτης,
ο Μιχάλης,
η Κωνσταντίνα,
η Αγγελική,
η Χαρούλα,
ο Φώτης,
η Ελένη,
ο Μιχάλης,
ο Βασίλης,
και..... έτοιμηηηηηη!!!!
και η τελική αναμνηστική φωτογραφία!!!
ΚΗΠΟΣ...
Άοκνες οι προσπάθειες του επιστάτη του Σχολείου μας, κ. Παναγιώτη, να διατηρήσει τον κήπο μας σε άριστη κατάσταση, μέχρι να ξαναέρθουν οι μαθητές μας. φρέζαρε όλο τον κήπο, ξεχορτάριασε, κλάδεψε με όρεξη και αγάπη για τη δουλειά του.
Μια μικρή όαση στο σχολείο μας,
οι βοηθοί μας στην καθαριότητα, κ. Αντωνία και κ. Κατερίνα, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια να διατηρούν το σχολείο μας σε άριστη κατάσταση,
και η ροδιά μας σε περίοπτη θέση και πάντα υπό ...παρακολούθηση!!!!
κι από άλλη οπτική γωνία:-)))
COMENIUS - CUENTAME, LODI, ITALY, 2011
τον καθεδρικό ναό Duomo, στο Μιλάνο.
Το δεύτερο ταξίδι που πραγματοποίησε το σχολείο μας στο πλαίσιο του προγράμματος COMENIUS – CUENTAME, ήταν στο Lodi της Ιταλίας.
Οι εντυπώσεις όλων μας, μαθητών και καθηγητών, ήταν άριστες. Η φιλοξενία των Ιταλών μάς εντυπωσίασε. Οι μαθητές μας έμειναν ενθουσιασμένοι από τους ιταλούς κηδεμόνες.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η παρακολούθηση μαθημάτων μέσα σε τάξεις του ιταλικού σχολείου, γιατί έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές μας να δουν το εκπαιδευτικό σύστημα της γειτονικής χώρας.
Επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο της πόλης,
Επισκεφθήκαμε τα αξιοθέατα του Lodi, τη Σκάλα του Μιλάνου,
το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Μιλάνο,
όπου οι μαθητές και οι καθηγητές ξεναγήθηκαν από ειδικούς επιστήμονες, τον καθεδρικό ναό Duomo, στο Μιλάνο.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η ξενάγησή μας στο ναό Santa Maria Presso San Satiro , εκκλησία η οποία είναι μια από τις πιο ξακουστές στο Μιλάνο. Κτίστηκε το 1488. Θεωρείται ως μια από τις πιο καλές δουλειές του Bramante, αρχιτέκτονα της Αναγέννησης στην Ιταλία. Κατασκευάζοντας την κόγχη του ιερού δεν ειχε στη διάθεσή του τα αναγκαία 9.70μ. αλλά μόνο 97 εκατ.
Ο Μπραμάντε με θαυμαστό τρόπο εκμεταλλεύτηκε το λιγοστό χώρο δημιουργώντας μια ψευδαίσθηση του βάθους με το τέχνασμα της ψευδούς προοπτικής σε μια ζωγραφισμένη ψευδοκόγχη.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες μας ήταν η τετράωρη ποδηλασία στους αγρούς της Λομβαρδίας. Με ξεναγούς τους Ιταλούς μαθητές διασχίσαμε λιβάδια με κανάλια και λίμνες, είδαμε την ντόπια πανίδα και χλωρίδα, επισκεφθήκαμε φάρμες και εκκλησίες σε χωριά κι απολαύσαμε παραδοσιακές λιχουδιές.
Εκείνο όμως που είναι εντυπωσιακό μετά από κάθε ταξίδι είναι η επίδραση που αυτό ασκεί στα παιδιά. Αίρει την ξενοφοβία, το ρατσισμό, συντελεί στην προσέγγιση των λαών με αβίαστο και φυσικό τρόπο, πλαταίνει τους ορίζοντές τους και τους αποδεικνύει τη σημασία της γλωσσομάθειας.
Τεχνολογία, «Έρευνα και πειραματισμός»
Ένα καινοτόμο μάθημα
Στο μάθημα αυτό οι μαθητές μαθαίνουν πώς γίνεται μια ερευνητική διαδικασία την οποία και εφαρμόζουν σε ένα ερευνητικό πρόβλημα που επιλέγουν με την έγκριση του καθηγητή. Για την επίλυση οποιουδήποτε ερευνητικού προβλήματος βασική προϋπόθεση είναι η συλλογή, η ταξινόμηση και η αξιοποίηση της πληροφορίας στην πράξη.
Η ανάπτυξη ικανότητας για διαχείριση της πληροφορίας είναι κύρια απαίτηση στη σύγχρονη κοινωνία.
Πιο συγκεκριμένα, ο κάθε μαθητής επιλέγει το ερευνητικό πρόβλημα για το οποίο ακολουθεί την επιστημονική πειραματική διαδικασία της έρευνας με βάση το εξής πλάνο:
1. Τίτλος της έρευνας
2. Προσδιορισμός των μεταβλητών παραγόντων της έρευνας. Ενασχόληση με δυο μόνο μεταβλητές όπου η μια είναι η ανεξάρτητη που επηρεάζεται από το μαθητή – ερευνητή και η άλλη η εξαρτημένη που επηρεάζεται από την ανεξάρτητη.
3. Προσδιορισμός των τιμών – επιπέδων της ανεξάρτητης μεταβλητής πάνω στα οποία θα γίνουν τα πειράματα.
4. Αν οι μεταβλητές δεν είναι μετρήσιμες, προσδιορίζεται ο τρόπος με τη βοήθεια του οποίου θα γίνουν μετρήσιμες.
5. Ανάλυση, επεξήγηση των μεταβλητών που οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν σε ποικίλες πηγές πληροφόρησης (βιβλία σχολικά ή όχι, διαδίκτυο, περιοδικά, εφημερίδες, προσωπικές πληροφορίες –εμπειρίες από εξειδικευμένα άτομα –επαγγελματίες κ.ά. )
6. Προσδιορισμός των σταθερών παραγόντων της έρευνας.7. Προσδιορισμός του σκοπού για τον οποίο γίνεται η έρευνα.
8. Προσδιορισμός των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί η έρευνα.
9. Προσδιορισμός και εύρεση των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν για τα δοκίμια που θα χρειαστούν στην έρευνα.
10. Πειραματική διαδικασία με επαναλήψεις όπου είναι δυνατόν και λεπτομερείς παρατηρήσεις. Καταγραφή αυτών σε πίνακες και παρουσίαση των αποτελεσμάτων γραφικά.
11. Ανάλυση και συζήτηση των αποτελεσμάτων.
12. Προτάσεις για μελλοντικές έρευνες σχετικές με το θέμα τους.
13. Βιβλιογραφία. Μαθαίνουν να γράφουν σωστά τη βιβλιογραφία των πηγών που χρησιμοποίησαν.
Όλη αυτή τη διαδικασία την παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους με τη μορφή σεμιναρίων, με τη χρήση power point, video ή διαφανειών χειρός (παρουσίαση σε οθόνη). Υπάρχει για κάθε παρουσιαστή – μαθητή κι ένας συντονιστής – μαθητής που συντονίζει τη συζήτηση που κάνουν οι μαθητές για κάθε παρουσίαση. Ο καθηγητής απλώς παρακολουθεί και αξιολογεί παρουσιαστή, συντονιστή και συμμετέχοντες μαθητές. Στο τέλος, όλα αυτά τα παρουσιάζουν σε γραπτή εργασία – βιβλίο το οποίο παίζει το ρόλο του γραπτού του Ιουνίου.
Είναι ένα καινοτόμο μάθημα όπου δε γίνεται χρήση ενός και μόνο βιβλίου, όπως στα παραδοσιακά μαθήματα. Το μάθημα ουσιαστικά γίνεται από τους μαθητές οι οποίοι αναπτύσσουν την ικανότητα να διαλέγονται, να αλληλοβοηθούνται, να σέβονται ο ένας τον άλλον, να συνεργάζονται. Γίνεται ευρεία χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης, χρησιμοποιούν τα εποπτικά μέσα και βελτιώνουν τις γνώσεις τους στη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της έρευνας στη βιομηχανία και τη σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία.
Μαθαίνουν να εφαρμόζουν τον επιστημονικό τρόπο έρευνας.
Αναπτύσσουν ικανότητες για ανάκτηση, ορθολογική επεξεργασία και χρήση πληροφοριών.
Εξοικειώνονται με την ερευνητική διαδικασία στη σύγχρονη τεχνολογική και βιομηχανική κοινωνία.
Καθηγητής: κ. Μεγαλοκονόμος Γιάννης
Νεότερες αναρτήσεις Παλαιότερες αναρτήσεις Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)