"Χρόνια Πολλά, Μανούλα..."

Γιορτή της μητέρας σήμερα και όλοι εκδηλώνουμε την αγάπη μας στον άνθρωπο-γυναίκα που μας έφερε στον κόσμο. Σε εκείνο τον άνθρωπο που κάθισε ξάγρυπνη τις νύχτες που ήμασταν άρρωστοι. Σε εκείνο τον άνθρωπο που θα μας συγχωρέσει ό,τι και αν κάνουμε και αντί για τιμωρία θα μας προσφέρει μια μεγάλη και αληθινή αγκαλιά. Στον άνθρωπο που (δυστυχώς) θυμόμαστε μόνο, όταν κάτι κακό πάει να γίνει αναφωνώντας τη λέξη «Μαμά». Στον άνθρωπο που μέχρι να μας γεννήσει πόνεσε 9 μήνες . Μα πάνω από όλα στον άνθρωπο που μας δείχνει μια τόσο ανιδιοτελή αγάπη, χωρίς να περιμένει κανένα απολύτως αντάλλαγμα!

......................

Από την αρχαιότητα έως σήμερα…


Η γιορτή της μητέρας έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα, καθώς για πρώτη φορά τη συναντάμε στην Αρχαία Ελλάδα. Τότε οι άνθρωποι έκαναν μια γιορτή, η οποία ήταν αφιερωμένη στη θεά Γαία, τη μητέρα των θεών και των ανθρώπων. Στη συνέχεια συναντάμε τη συγκεκριμένη γιορτή κατά τη διάρκεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας , όπου ήταν αφιερωμένη στη Θεά Κυβέλη.
Στην Αγγλία τον 15ο- 16ο αιώνα μ.Χ. η γιορτή της μητέρας γιορταζόταν την 4η Κυριακή της Σαρακοστής και έχει μείνει γνωστή με το όνομα »Mothering Sunday». Εκείνη την ημέρα λοιπόν οι υπηρέτες έπαιρναν άδεια, για να επισκεφθούν τα σπίτια τους και να περάσουν μια μέρα με τις μητέρες τους.
Το 1914 το Κογκρέσο, μετά και τον αγώνα της δασκάλας Άννας Τζάβρις , αναγνώρισε ως επίσημη μέρα της γιορτής της Μητέρας τη 2η Κυριακή του Μαΐου.
Στην Ελλάδα η γιορτή της Μητέρας γιορτάστηκε για πρώτη φορά , στις 2 Φεβρουαρίου του 1929. Τελικά, από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 μεταφέρθηκε και γιορτάζεται, όπως και σε πολλά κράτη, τη 2η Κυριακή του Μαΐου.
Ας αφιερώσουμε λοιπόν μια μέρα στη μητέρα μας και ας της προσφέρουμε ένα φιλί και μια αγκαλιά ,δείχνοντάς της ( έστω και αυτή τη μέρα ) ότι δεν την έχουμε ξεχάσει. Πιστέψτε με το παραπάνω θα είναι το καλύτερο δώρο που της έχουμε κάνει!


Χρόνια πολλά σε όλες τις ΜΑΝΟΥΛΕΣ του κόσμου…

........

Δημοσθένης Μπαζιωτόπουλος


Η δράση eTwinning
Κοινότητα για τα σχολεία στην Ευρώπη



Το eTwinning είναι μια ευρωπαϊκή δράση του προγράμματος Διά Βίου Μάθηση, μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται, ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Το eTwinning αποτελεί μέρος του Comenius, το πρόγραμμα της ΕΕ για τα σχολεία. Η δράση παροτρύνει τους μαθητές διαφορετικών κρατών να μάθουν οι μεν για τους δε, ενώ παράλληλα θα εξασκούν τις ικανότητές τους στις ΤΠΕ.

Το σχολείο μας αδελφοποιήθηκε με το Liceo Scientifico "Leonardo da Vinci" (Ιταλία) και συνεργαστήκαμε με το συνάδελφο Gianfranco Parpinel πάνω σε ένα πρόγραμμα δικό τους:

Artists and Nazism: the Righteous in art

................
This is a project about artists and Nazism between the two world wars. Fascism and Nazism tried to use art for their aims: a useful art for their dictatorship. Some artists fought them: painters, sculptors, photographers, film directors through their drawings, movies, sculptures and sometimes through their lives. Who were them? Who were the artists who fought Nazism in our countries?
A common project about these “Righteous” in art: a school for each country will study the artists who fought Nazism in their country. We’ll make a common product and we’ll share our work in each partner school.
Οι μαθήτριες Βαρβάρα Νικολοπούλου και Ελένη Γιαννοπούλου δημιούργησαν τρία αρχεία τα οποία αποστείλαμε στο ιταλικό λύκειο. Τώρα περιμένουμε τις δικές τους εργασίες.

ART AGAINST NAZISM(1)

Lukia Magiorou
(The starvation in Athens, which was under command)

(Gravure from the period of national resistance)


(Tassos Alebίzoς, Dimitris Galanis, Lukia Magiorou)


Lukia Magiorou was born in Athens in 1914. She studied painting and engraving at the supreme school of art (1934-1939). She took painting lessons at the school of Kostas Parthenis and she was one of the first students written to the school of Kefallinos. There, she met Tassos who she got married to. She was one of the first members of the “National front for liberty” of artists and took part at the “battle” against Nazism. Her work (paintings, gravures) was always very clear for everyone and very important throughout the war.

O ΠOΛEMOΣ TOY '40 αποδέσμευσε τεράστιες λαϊκές δυνάμεις. O αγώνας απέκτησε καθολικό χαρακτήρα, οι μαχητές προέρχονταν από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Kοντά τους οι διανοούμενοι και οι καλλιτέχνες ανέπτυξαν πολύπλευρη δράση, διαδραμάτισαν καθοδηγητικό ρόλο, βρέθηκαν όλοι σχεδόν στην πρώτη γραμμή. Πολλές από τις εικαστικές μαρτυρίες εκείνης της εποχής -προκηρύξεις κι αφίσες κυρίως- χάθηκαν. Eλάχιστες έγιναν γνωστές στο εξωτερικό. O,τι, όμως, διασώθηκε και εκτέθηκε, εντυπωσίασε. Oχι μόνο λόγω της ποιότητας αλλά και για την πολυάριθμη συμμετοχή καλλιτεχνών.
Τον Σεπτέμβριο του 1941, με την ίδρυση του ΕΑΜ, ιδρύεται και το ΕΑΜ Καλλιτεχνών, με πυρήνα μέλη της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών που έπαιρναν συσσίτιο σε αίθουσα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Eνα χρόνο αργότερα, τον Νοέμβριο του 1942, η αγωνίστρια Ηλέκτρα Αποστόλου (1912 - 1944), δυναμικό μέλος του ΕΑΜ, συσπείρωσε στο ξύλινο καφενείο του Ζαππείου μεγάλη ομάδα χαρακτών, μελών του ΕΑΜ Καλλιτεχνών, ως καλλιτεχνικό συνεργείο για τις ανάγκες της προπαγάνδας: τις προκηρύξεις, τις αφίσες και τα συνθήματα· όλα χαρακτικά σε ξύλο και λινόλαιο.

The war of the ‘40s unleashed enormous popular forces. The fight acquired general/ catholic character, the militants came from all society. Next to them were the intellectuals and the artists, who developed a multi-faceted action, played the lead role, they were almost all found at the front line. Many of the visual testimonies of that period- mainly proclamations and posters- were lost. However, everything that “survived” and was exhibited, made a huge impression. Not only because of its quality, but also because many artists took part in that.


In September of 1941, with the establishment of the “National front for liberty” (NFFL), the “National front for liberty” of artists was established as well, with nucleus/ core/ centre members of the Household of Letters and Art who had soupe in a hall of the National Archaeological Museum. A year later, in November of 1942, the campaigner Ilektra Apostolou (1912- 1944), dynamic member of NFFL of artists, collected a big team of image gravers for the needs of the propaganda: proclamations, posters and code words…

ART AGAINST NAZISM(2)

From the very beginning, Greek artists “used” every medium of art to show the general exaltation that permanated in people’s souls throughout the war, the illogical enthusiasm of the Greeks, the war vehemence, the greatness of victory as well as the adversities and the pain of the injured people, even death itself.
Many painters did a series of paintings (e.g. Alexandrakis, Prokopiou, Argiros) or self-contained paintings (e.g. Gounaropoulos, Kapralos, Vizadios) in order to support morally the non-belligerent people and develop fellow-feeling among families.
The students of the Giannis Kefallinos’ School of Art played a very important role through their posters against the Nazis (Tassos, Vaso Katraki, K. Grammatopoulos etc.) as did cartoonists in up-to-date newspapers (Fokion Dimitriadis, Givelis etc.), too.

KAPRALOS

The image graver Christos Kapralos was born in Panepolio in 1909. After graduating from the Supreme School of Art, he continued his studies in Paris and came back to his village in 1940. The work he has left behind, makes him one of the most important artists of his time. He died in 1993.


TASSOS


Tassos was born in Lefkochora Messinias in 1914. His real name was Anastasios Alevizos. He was distinguished for his engraving. At the of 16 (in 1930) he was accepted as student to the Supreme School of Art. From 1933 till 1939, he took lessons of engraving in the Kefallino’s School of Art. During the war, he was one of the disseminators who made posters to support the people. He died in Athens in 1985.



STEFANIDIS




Giannis Stefanidis is considered the image graver and iconographer of the resistance to Nazism. He was born in Russia and studied art in the Supreme School of Art. While Greece was under the command of Nazis, his work was illegal, but he continued. Later, he did sketches for newspapers and then painted at the place where he was banished.

Γιάννη Στεφανίδη, «Φοιτητική διαδήλωση στην Kατοχή», εικονογράφηση (λινόλεουμ), από το μυθιστόρημα «Πέτρα κυλισάμενη» (1998). Tο 2003 εκδόθηκε, από τον ίδιο, λεύκωμα σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων με τη δουλειά του στη ζωγραφική, τη χαρακτική, τις εικονογραφήσεις, τα εξώφυλλα, τα σατιρικά σχέδια, τα πολιτικά σκίτσα του και άλλα.






'Μωσαϊκό ιδεών για τα ανθρώπινα δικαιώματα'

'Mind your Rights'

Το "Mind your rights" είναι μια δράση που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και διεξάγεται σε πέντε χώρες: Τσεχική Δημοκρατία, Εσθονία, Ελλάδα, Ιρλανδία και Ρουμανία. Αυτό το παιδαγωγικό εργαλείο είναι αφιερωμένο στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων. Στόχος του είναι να βοηθήσει τους νέους Ευρωπαίους να κατανοήσουν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.
...........................
Συγκεκριμένα, στόχος του Mind your rights είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές/ τις μαθήτριες:
• Να εξοικειωθούν με τα κύρια θέματα του Χάρτη.
• Να προσδιορίσουν τις αξίες που σχετίζονται με το Χάρτη.
• Να προσδιορίσουν πώς σχετίζονται οι αξίες με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
• Να συλλογιστούν γύρω από τη σημασία που δίνουν σε αυτά τα δικαιώματα και τις αξίες, όχι μόνο όσον αφορά στην κοινωνία γενικότερα αλλά και στην καθημερινότητά τους και την τοπική τους κοινωνία.
• Να συγκρίνουν τις απόψεις και αντιδράσεις τους με αυτές των συμμαθητών τους.
• Να αποκτήσουν βαθιά κατανόηση της σημασίας που έχει η έννοια των πολιτικών δικαιωμάτων και η δική τους άσκηση των δικαιωμάτων ως πολιτών.
...................


Στο τέλος αυτής της άσκησης, οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν μια εικονική αναπαράσταση του Χάρτη, απεικονίζοντας τη δική τους κατανόηση για τα διάφορα άρθρα σε ‘πλακάκια’ από χαρτόνι.

Μαθητές που συμμετείχαν:


.

Βέμου Ερατώ,

Γαλάνης Κώστας,

Γκουσάτου Ρομπέρτο,

Δημάκη Σοφία,

Διαμαντόπουλος Χρήστος,

Καπράλης Κώστας,

Καρυτινός Γιάννης,

Κλαδούρης Γιάννης,

Λυρίδης Κώστας,

Μακρή Έλλη,

Νίκας Άγγελος,

Προκόπος Γιάννης,

Πολυγένης Γιώργος,

Παπαδημητρίου Μαργαρίτα,

Σταθά Παναγιώτα,

Τσιάβου Διονυσία





Η Ημέρα της Γης γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 1970, στις 22 Απριλίου, με στόχο την κινητοποίηση ανθρώπων, κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για έναν καθαρό πλανήτη.
Στο σχολείο μας θελήσαμε να συμμετάσχουμε συμβολικά στη Γιορτή αυτή καθαρίζοντας τον κήπο μας. Δυο τμήματα της B΄ Λυκείου με πολύ μεγάλη προθυμία δραστηριοποιήθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση: το Β΄1 και το Β΄3, από όπου τα φωτογραφικά στιγμιότυπα και τo video.



Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό


ο κύκλος θα γινότανε πολύ πολύ μεγάλος


κι ολόκληρη τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.
Αν όλα τα παιδιά της γης φωνάζαν τους μεγάλους


κι αφήναν τα γραφεία τους και μπαίναν στο χορό


ο κύκλος θα γινότανε ακόμα πιο μεγάλος


και δυο φορές τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.
Θα ’ρχόνταν τότε τα πουλιά θα ’ρχόνταν τα λουλούδια


θα ’ρχότανε κι η άνοιξη να μπει μες στο χορό


κι ο κύκλος θα γινότανε ακόμα πιο μεγάλος


και τρεις φορές τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ!


Γ. Ρίτσος


Χρήστος

Κωνσταντίνα

Ρομπέρτο









"Ανοίξετε αγκαλιές ειρηνοφόρες"
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ





Γαλλοφωνία



Το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα οργάνωσαν ένα διαγωνισμό στο πλαίσιο της εβδομάδας για τη Γαλλική Γλώσσα και τη Γαλλοφωνία, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο με επίκεντρο τη Διεθνή Ημέρα της Γαλλοφωνίας.

Το Σχολείο μας συμμετείχε σε αυτό το διαγωνισμό με το ποίημα της μαθήτριας της Γ΄ τάξης Παρασκευοπούλου Αναστασίας με τίτλο Obscurité en fond azuré το οποίο και απέσπασε ένα από τα βραβεία.



Obscurité en fond azuré


C' est moi aujourd'hui qui veux te parler
sans engagements et surtout sans des valeurs.
Un papier mouilli abandonné dans une galère
emporte les memoires d'une prière oubliée
............................................................
Mais oui; le voyage est en train de commencer
Pas de convenance même si mon coeur semble arrêté.
Je te construirais un cheval de Troie pour ta grâce
même si les rêves ne se trouvent que dans l' enfance.
................................................................
C' est la mer dont j'ai envie ce soir
un corps très fatigué qui cherche de foi.
Parmi les vagues et les illusions connues
des remue-méninges oubliés produisent un cri.
................................................
Je connais cette voix tremblante, ou non?
La mer noire accentue souvent les illusions.
Tous les marins ont vécu la torture miserable
c'est quand le coeur de'l amoureux arrête de battre.
.......................................
Bonne nuit, jouis la fin.

Anastasia Paraskevopoulou

..................................


Μετάφραση

Σκοτάδι σε κυανό φόντο
................................
Εγώ είμαι σήμερα που θέλω να σου μιλήσω
χωρίς ενδοιασμούς και κυρίως χωρίς αξίες.
Ένα μουλιασμένο χαρτί ξεχασμένο σε μια γαλέρα
μας διηγείται τη θλιβερή ιστορία μιας προσευχής.

Μα ναι, το ταξίδι είναι έτοιμο να ξεκινήσει
καμιά ευπρέπεια, αν και η καρδιά μου μοιάζει να έχει σταματήσει.
Θα σου έφτιαχνα ένα άλογο της Τροίας για τη δική σου χάρη,
αν και τα όνειρα δε βρίσκονται παρά μόνο στην παιδική ηλικία.

Είναι η θάλασσα που χρειάζομαι αυτό το βράδυ,
ένα κορμί κουρασμένο που ψάχνει πίστη.
Ανάμεσα στα κύματα και τις γνωστές παραισθήσεις
ξεχασμένοι παραλληλισμοί δημιουργούν μια κραυγή.

Γνωρίζω αυτή την τρεμάμενη φωνή ή όχι;
Η μαύρη νύχτα εντείνει συχνά τις παραισθήσεις.
Όλοι οι ναυτικοί έχουν ζήσει το θλιβερό αυτό μαρτύριο.
Είναι όταν η καρδιά του ερωτευμένου σταματά να χτυπάει.

Καληνύχτα, να χαρείς το τέλος.







ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ




Στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού της εκπαιδευτικής τηλεόρασης διαβάζουμε ότι άρχισε να λειτουργεί επίσημα - μετά από την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής - ο Διαδικτυακός Τόπος www.edutv.ypepth.gr ή www.edutv.gr που σκοπό έχει την άμεση πρόσβαση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων στις εκπαιδευτικές ταινίες της Δ/νσης Εκπ/κής ΡαδιοΤηλεόρασης. Διαβάζουμε εδώ:Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του Διαδικτυακού Τόπου έγινε με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Λειτουργικών Υποδομών και Νέων Τεχνολογιών του Υπ.Ε.Π.Θ. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες του Διαδικτυακού Τόπου είναι οι εξής:
Προβολή των ταινιών της Δ/νσης Εκπ/κής ΡαδιοΤηλεόρασης σε υψηλή ποιότητα εικόνας και ήχου.
Περίληψη περιεχομένου κάθε ταινίας που παρουσιάζεται.
Δυνατότητα αναζήτησης της ταινίας με πολλαπλές επιλογές με βάση τα χαρακτηριστικά κατηγοριοποίησης: βαθμίδα εκπαίδευσης, θεματική ενότητα, έτος παραγωγής, λέξεις-κλειδιά.
Άμεση ενημέρωση για το Τηλεοπτικό Πρόγραμμα της Δ/νσης Εκπ/κής ΡαδιοΤηλεόρασης στο διαδικτυακό τόπο της ΕΡΤ.
Αυτόματη συσχέτιση ταινιών με ανάλογο περιεχόμενο.
Επικοινωνία με τους επισκέπτες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου & υποστήριξη των αιτημάτων τους.
Το περιεχόμενο του δικτυακού τόπου ανανεώνεται και εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες παραγωγές της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής ΡαδιοΤηλεόρασης. Μπορείτε να επιλέξετε από τις
ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ταινίες για:





Καλή σας διασκέδαση!

Νεότερες αναρτήσεις Παλαιότερες αναρτήσεις Αρχική σελίδα